
Pudasjärven kaupungin saaman palautteen mukaan sote-palveluiden käyttö on hankaloitunut Hyvinvointialueen käynnistymisen jälkeen.
Kuva: Martta Oinas-Panuma
Pudasjärven kaupunginhallituksella ei kaupungin osalta sinällään palveluvalikoimaan ole huomautettavaa, mutta asiointi sote-keskuksessa on vaikeutunut hyvinvointialueen aloitettua, todetaan kaupunginhallituksen lausunnossa.
Kielteistä palautetta palveluiden käyttäjiltä on tullut ainakin seuraavista asioista: palveluiden vaikea löydettävyys, hyvinvointialueen verkkosivujen sekavuus ja vaikeakäyttöisyys, henkilöstön nimikkeiden epäselvyys, esihenkilöiden epäselvät nimikkeet ja vastuualueet, oikeaa henkilöä on vaikea tavoittaa jopa sote-keskusrakennuksen sisällä, kun tehtävänkuvat ovat epäselvät ja ohjeistukset ja yhteydenotto-ohjeet puutteelliset.