Kontiotuote Oy toimittaa yhteensä kahdeksan korkeatasoista GlassHouse-huvilaa SantaPark Oy:n uuteen Arctic TreeHouse Hotelliin Rovaniemelle. Kontiotuote vastaa myös huviloiden rakentamisesta.
Kontiotuotteen toimitusjohtaja Jalo Poijula pitää saatua tilausta tärkeänä referenssikohteena.
– SantaPark Oy elämyspalvelut ovat suunnattu VIP-tason ulkomaisille asiakkaille, jotka ovat tärkeä kohderyhmä myös Kontion hirsirakennusten viennissä.
Kontiotuote toimittaa viisi GlassHouse-mallistosta modifioitua huvilaa SantaPark Oy:lle täksi joulukaudeksi. Huvilat tulevat Rovaniemelle Napapiirille rakenteilla olevan uuden hotellin yhteyteen.
Elämysmatkailijoita varten ajatellut huvilat sijoittuvat keskellä kauneinta Lapin metsäluontoa. Huviloihin tulee kaksi tilavaa makuuhuonetta, kaksi kylpyhuonetta, sauna ja avara maisematupa keittiöineen.
Mallien suunnittelussa SantaParkin yrittäjäpariskunta Katja Ikäheimo-Länkinen ja Ilkka Länkinen pitivät tärkeänä sitä, että ympäröivä Lapin luonto on suurien ikkunapintojen ansiosta sisällä läsnä. Myös sisustuksessa on panostettu aitoon tunnelmaan, jota ulkomaalaiset vieraat odottavat.
– Olemme todella tyytyväisiä yhteistyöhön Kontion kanssa. He ovat ennakkoluulottomasti lähteneet viemään projektia meidän toiveiden mukaisesti eteenpäin ja rakentamisessa he ovat aikataulua edellä, SantaParkin toimitusjohtaja Ilkka Länkinen kertoo.
Huviloiden ennakkomyynti on jo aloitettu, ja ensimmäiset asiakkaat majoittuvat rakennuksiin kuluvan vuoden marraskuussa.
Pudasjärvellä toimiva Kontiotuote on maailman suurin hirsirakennusten valmistaja. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna 46 miljoonaa euroa ja vuosittainen tuotanto on noin 2000 hirsirakennusta.
Kontiotuote on määrätietoisesti tehnyt kehitystyötä ja monet yhtiön kehittämät tuoteidea, rakenneratkaisut ja -patentit ovat osaltaan edistäneet hirsirakentamisen kehittymistä koko maailmassa. Vientiä yhtiöllä on ympäri maailmaa yli 20 eri maahan.
SantaPark on kasvanut teemaluolasta kokonaisvaltaiseksi matkailukohteeksi, SantaPark Arctic Worldiksi. Vuosittain yli 100 000 asiakasta nauttii yrityksen elämyksistä.
Suurimmat vierailijaryhmät tulevat Isosta-Britanniasta, Venäjältä ja Keski-Euroopasta. Uutena vahvana kasvavana markkina-alueena on Aasia.